Διερεύνηση & προαγωγή βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών/τριών Μ.Σ.Θ.

11 Μαΐου 2024

Οι μαθητές/τριες της Γ’ Γυμνασίου του Μ.Σ.Θ. κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2023-2024 χωρίστηκαν σε ομάδες, καθεμία ανέλαβε ένα γερμανικό ποπ τραγούδι και δούλεψαν από κοινού ένα φύλλο εργασίας, όπου ήταν απαραίτητο να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά εργαλεία, όπως διαδικτυακά λεξικά (π.χ.pons.de) και πλατφόρμες μετάφρασης (π.χ. deepl.com) για να απαντήσουν στα ερωτήματα. Οι στόχοι της δράσης ήταν η εξοικείωση των μαθητών/τριών με τα εν λόγω εργαλεία που υποστηρίζουν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας και η ενίσχυση της αυτονομίας τους. Δόθηκε, μάλιστα, η επιλογή είτε να παραδώσουν τη δουλειά τους χειρόγραφα είτε σε Word. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού των Γερμανικών ήταν διευκολυντικός-υποστηρικτικός. Οι μαθητές/τριες, ακόμα και αυτοί που είχαν χαμηλό γλωσσικό επίπεδο, ανταποκρίθηκαν πολύ καλά σε ό,τι τους ζητήθηκε.

Χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας κατά τη συμμετοχή όλων των τάξεων των Γερμανικών του Γυμνασίου στο πρόγραμμα βιωσιμότητας του Ινστιτούτου Γκαίτε Θεσσαλονίκης με τίτλο «GrünGoethe». Η Α’ Γυμνασίου ασχολήθηκε με τη βιώσιμη διατροφή, η Β’ Γυμνασίου με τη βιωσιμότητα στην κατοικία και η Γ’ με τη βιώσιμη μόδα. Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Γερμανικών από τον Ιανουάριο μέχρι τα μέσα Απριλίου 2024, διότι ο στόχος ήταν και η εκμάθηση της γλώσσας. Χάρη στους διαδραστικούς πίνακες αξιοποιήθηκε το διαδραστικό υλικό του Ινστιτούτου που περιλαμβάνει ενημερωτικά βίντεο, διαδραστικά παιχνίδια (π.χ. escape rooms), όπως επίσης φύλλα εργασίας για την εκμάθηση λεξιλογίου (π.χ. φρούτα και λαχανικά, οικιακές συσκευές, ρούχα και χρώματα) και γραμματικής (Προστακτική, παραθετικά επιθέτων). Οι μαθητές/τριες του Μ.Σ.Θ. συμμετείχαν ετοιμάζοντας αφίσες ευαισθητοποίησης και έφτιαξαν συννεφόλεξα στο Wordart, προκειμένου να εμπεδώσουν τα γλωσσικά φαινόμενα που δουλέψαμε. Στο τέλος, δημιούργησαν μια συλλογή με ποιήματα έντεκα λέξεων με θέμα τη βιωσιμότητα στους επιμέρους τομείς που αναφέρθηκαν παραπάνω, η οποία αναρτήθηκε στην πλατφόρμα του προγράμματος. Τα ποιήματα είναι πολυτροπικά, καθώς οι μαθητές/τριες τα εμπλούτισαν με ψηφιακό οπτικό υλικό της επιλογής τους. Η αξιόλογη αυτή δράση είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση των ήπιων ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών παράλληλα με την καλλιέργεια της γλωσσομάθειάς τους.