Ευαγγελία Μητσοπούλου

3 Δεκεμβρίου 2011

Η Ευαγγελία Μητσοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης πιάνο (Δίπλωμα «Άριστα Παμψηφεί»), Ανώτερα Θεωρητικά με τον Κ.Σιέμπη και μουσική δωματίου με τον Απόστολο Χανδράκη. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Α.Π.Θ. και του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ. Ολοκλήρωσε με υποτροφία Ε.Μ.Σ.-Φ.Α.Α.Θ. και επιχορηγήσεις της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Θεσσαλονίκης τη διδακτορική της διατριβή στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης όπου παρουσίασε το 2009 σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση τη Συμφωνία του Δάντη του Φραντς Λιστ σε μεταγραφή για σόλο πιάνο από τον Καρλ Τάουζιγκ (ανέκδοτο χειρόγραφο). Το 2010-2011 με υποτροφία του Ιδρύματος Fulbright πραγματοποίησε τη μεταδιδακτορική της έρευνα στις Η.Π.Α. με τον καθηγητή Michael Saffle στο Virginia Tech, στο Blackburg της Βιρτζίνια.

Παρακολούθησε master classes με τους διακεκριμένους πιανίστες Paul Badura-Skoda, Luiz de Moura Castro, B.Ringeissen, Μ.Τιρίμο και Marie-Françoise Bucquet. Eμφανίστηκε στην ΕΤ3, έχει ηχογραφήσει για την ΕΡΤ3 και συμμετείχε ως πιανίστα σε 3 CDs. Έχει αποσπάσει: 1ο Βραβείο-Πανελλήνιος/Παγκύπριος Διαγωνισμός Χρυσή Μούσα, 1ο Βραβείο-Κ.Ω.Θ., Bραβείο Μυκονίου Ακαδημίας Αθηνών, τιμητική διάκριση από το Εθνικό Συμβούλιο Γυναικών, κ.α.

Το 2004, ύστερα από διαγωνισμό στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, απέσπασε το Bραβείο Τζίνα Μπαχάουερ επιχορηγούμενο από το Ίδρυμα Mundo en Armonia στη Mαδρίτη με Πρόεδρο την πριγκίπισσα Ειρήνη το οποίο της έδωσε τη δυνατότητα να μελετήσει στη Βιέννη με τον διεθνούς φήμης πιανίστα και παιδαγωγό Paul Badura-Skoda με πλήρη υποτροφία. Το Μάιο του 2014 απέσπασε το 1ο Βραβείο στο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Brandshaw & Buono και έδωσε ρεσιτάλ πιάνου στην φημισμένη αίθουσα Weill Recital Hall του Carnegie Hall της Νέας Υόρκης.

Εμφανίστηκε ως σολίστ και έδωσε συναυλίες: Πανεπιστήμιο Radford (Βιρτζίνια-ΗΠΑ), Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Κύπρο και Ελλάδα (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Κομοτηνής, κ.ά). Ως μέλος της Ορχήστρας Α.Π.Θ. ερμήνευσε έργα του Μίκη Θεοδωράκη υπό τη διεύθυνσή του.

Από το 2011 παρουσιάζει έρευνά της σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια στην Ολλανδία, Καναδά, Ελλάδα, Ουγγαρία, Αγγλία και Ιταλία. Άρθρα της έχουν εκδοθεί σε διεθνή περιοδικά. Eίναι καθηγήτρια πιάνου στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και μέλος του Τρίο Salonic@rte.

 www.mitsopoulouevangelia.wix.com/pianist

 youtube & soundcloud κανάλι

…the talented greek pianist Evangelia Mitsopoulou had made considerable progress during the past  two years. Ms. Mitsopoulou is a gifted pianist, highly intelligent and experienced as a performer of a wide repertoire… PAUL BADURA-SKODA (2007)

Η «Συμφωνία του Δάντη» των Λιστ – Τάουσιγκ
Στο Ιδρυμα Θεοχαράκη η πιανίστρια Ευαγγελία Μητσοπούλου πρότεινε την πρώτη αθηναϊκή παρουσίαση της «Συμφωνίας του Δάντη» (1857) του Λιστ σε πιανιστική μεταγραφή Καρλ Τάουσιγκ. Η Θεσσαλονικιά πιανίστρια, που ολοκλήρωσε διατριβή με θέμα τον Δάντη ως πηγή δημιουργίας για τον Λιστ, πρόσφερε πρόσφατα την πρώτη παγκόσμια εκτέλεση της μέχρι πρότινος αδημοσίευτης μεταγραφής. Επίσης υλοποίησε εύστοχα μέσω υπολογιστή την αρχική πρόθεση του συνθέτη να παρουσιαζόταν η «Συμφωνία» του συνοδευόμενη από προβολές των όμοιας θεματικής χαρακτικών του νεοκλασικού Γερμανού ζωγράφου Τζοβάνι Μποναβεντούρα Γκενέλι (1798-1868). Καθώς ο Τάουσιγκ ήταν μαθητής του Λιστ και δεινότατος σολίστας, μοιραία η μεταγραφή του θύμισε έντονα τη «Σονάτα του Δάντη». Η Μητσοπούλου αναμετρήθηκε επιτυχώς με τα πληθωρικά πιανιστικά και δραματικά μεγέθη της παρτιτούρας. Επαιξε δίχως λάθη, με ακρίβεια και έλεγχο της δυναμικής, δαμάζοντας τους αλά «Βαλς του Μεφιστοφελή» υπερφορτισμένους, ρητορικούς πιανισμούς της «Κόλασης», εκδιπλώνοντας υποβλητικά τις λυρικές παραγράφους στο επεισόδιο της Φραντσέσκα ντα Ρίμινι από το «Καθαρτήριο», αλλά και τις εκστατικές σελίδες του «Μαγκνίφικατ». Προσφέροντας ευπρόσδεκτη αποκλιμάκωση, το δεύτερο μισό της βραδιάς περιελάμβανε συνθέσεις 20ού αιώνα του Πορτογάλου Αρμάντο Χοσέ Φερνάντες, του Βραζιλιάνου Βίλα-Λόμπος και του Αργεντινού Αλμπέρτο Χιναστέρα, στις οποίες κυριαρχούσαν «λατινικό» στοιχείο και ορμητικοί χορευτικοί ρυθμοί. ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΒΩΛΟΣ, Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ «Τέχνες» (8-11-2011)

It was the consensus of the judges that your performance reflects the depth of interpretation, musicality, and technical expertise needed to distinguish oneself in the world of professional performance, and we are very pleased to award you this honor.
We also extend the thanks of our judges and staff, who agree that the high level of your talent made it an honor to have you participate.
Your playing was exceptional filled with expression, intelligence and individuality. You are just the type of artist we want to present.Επιτροπή του Διεθνή Διαγωνισμού Πιάνου Alexander & Buono (2014)

Επιτροπή του Διεθνή Διαγωνισμού Πιάνου Alexander & Buono (2014)

Δημοσιεύματα τύπου: thesspress

Συνεντεύξεις: περιοδικό PARALLAXI (8-6-2014)