Πρόγραμμα Σπουδών

12 Απριλίου 2016

Το πρόγραμμα σπουδών του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας, μουσικής και καλλιτεχνικών τα οποία διδάσκονται στις 42 ώρες λειτουργίας του σχολείου εβδομαδιαίως.

Από το σχολικό έτος 2019-2020 τίθεται σε εφαρμογή το Ωρολόγιο πρόγραμμα των Μουσικών Σχολείων σύμφωνα με το ΦΕΚ 2629 – 2019

Από το σχολικό έτος 2011-2012 εισάγονται στην Α’ τάξη του Λυκείου και οι ερευνητικές εργασίες (Project) ως διακριτή ενότητα στο πρόγραμμα σπουδών.

Θεματολογία ερευνητικών εργασιών (Project)

2015-2016

Α’ Λυκείου

– “Η συμβολή της Ανακύκλωσης στη σύγχρονη εποχή”, με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Γ. Κουδέρη
– “Πρόληψη στη Υγεία και Πρώτες Βοήθειες”, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ε. Πανέρη
– “Διά πυρός και αέρος”, με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Δ. Τζοβανάκη
– “Μουσικοθεραπεία: μύθος ή πραγματικότητα”, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Β. Θεοδοσίου

Β’ Λυκείου

– “Η συμβολή της Mουσικής στην Oικονομία”, με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Γ. Κουδέρη
– “Σύγχρονες εξελίξεις της Iατρικής Eπιστήμης και Tεχνολογίας”, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ε. Πανέρη
– “Κοσμική Βυζαντινή Μουσική”, με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Μ. Παππά

2014-2015

Α’ Λυκείου
– “Όταν η μουσική συναντά την ορχήστρα” με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Βιργινία Θεοδοσίου
– “Μουσική και πόλεμος” με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ξένια Θεοδωρίδου
– “Διατροφή και αθλητισμός” με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Αστέριο Τσιάμη

Β’ Λυκείου

– “Μεσογειακή διατροφή και αθλητισμός” με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Ανδρέα Δερβίση
– “Το χρώμα στην φύση και την τέχνη” με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Δημήτριο Τζοβανάκη

2013-2014

Α’ Λυκείου
– “Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης. Χθες, σήμερα, αύριο”  με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Γεώργιο Κουδέρη
– “Μαθαίνω να διαβάζω τις εικόνες που με περιβάλλουν” με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ειρήνη Μωσαΐδου
14-3-2014. Επίσκεψη στο ΜΣΘ του φωτογράφου-σκηνοθέτη Κυριάκου Κατσαρέα στο πλαίσιο του μαθήματος ερευνητικής εργασίας.
“Νερό: Πολύτιμο αγαθό και παραγωγικός συντελεστής” με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ζωή Παπακυριακίδου.

Β’ Λυκείου
– “Από τους Κουρήτες μέχρι τον Χαρούλη» με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Βιργινία Θεοδοσίου
– “Η Μουσική συντελεστής οικονομικής ανάπτυξης”  με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Γεώργιο Κουδέρη
– “Μουσική και κοινωνία ρεύματα και επιρροές στον 20ο αιώνα”  με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Αντώνη Κωνσταντινίδη

Από το σχολικό έτος 2012-2013, το μάθημα της ερευνητικής εργασίας περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών και της Β’ Λυκείου.

Α’ Τετράμηνo
Α’ Λυκείου- “Οι ψυχολογικές επιδράσεις στη Μουσικής-Μουσικοθεραπεία” Κωνσταντινίδης Αντώνης
– “Αρχαίοι Πολιτισμοί” Κουτσουράκη Ελευθερία

Β’ Λυκείου
– “Το ρεμπέτικο τραγούδι” Κωνσταντινίδης Αντώνης
– “Οικονομική διαχείριση πηγών ενέργειας” Κουτσουράκη Ελευθερία

[Το κείμενο συντάχθηκε από την Ευαγγελία Μητσοπούλου]

Από το σχολικό έτος 2011-2012 εισάγονται στην Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου οι Ερευνητικές Εργασίες (Project) ως διακριτή ενότητα του Προγράμματος Σπουδών.

Το πρώτο τετράμηνο εφαρμογής των Ερευνητικών Εργασιών, ορίζεται ως πιλοτικό. Οι τρεις παιδαγωγικές αρχές στις οποίες στηρίζεται η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών είναι:
α) οι διερευνητικές διαδικασίες μάθησης,
β) η διεπιστημονική συνεργασία των καθηγητών και
γ) η ομαδοσυνεργατική οργάνωση των μαθητών.

Βέβαια, η επιτυχία της καινοτομίας εξαρτάται από τη σύμπραξη και των τριών αυτών παιδαγωγικών αρχών. Συνεπώς, το στοίχημα έγκειται στο πώς εμείς οι εκπαιδευτικοί θα καταφέρουμε να συνδυάσουμε τα παραπάνω στις υπάρχουσες δομές και συνθήκες, που επικρατούν στα σχολεία μας. Λόγω της δυναμικότητας που απορρέει από την εφαρμογή των Ερευνητικών Εργασιών γίνεται σαφές ότι αυτές μπορούν να αποφέρουν μέσα στο σχολείο μας νέες πρωτοπόρες και πρωτότυπες ιδέες, καθώς και αλλαγές στη νοοτροπία, στις πρακτικές και στη γενικότερη κουλτούρα του σχολείου.

Α’ Τετράμηνο (Α’ Λυκείου):
– “Μουσική, Φιλοσοφία, Μαθηματικά και Πυθαγόρας”
– “Καλλιτέχνες, Καταχρήσεις και Μουσική Βιομηχανία” και
– “Η Τεχνολογία στην Υπηρεσία της Οικολογίας”.
Οι καθηγητές που τις ανέλαβαν ήταν: Ζορμποπούλου Μαρία, Κωνσταντινίδης Αντώνιος, Λιθοξοΐδου Αλεξάνδρα και Τζοβανάκης Δημήτριος

[Το κείμενο συντάχθηκε από την Αλεξάνδρα Λιθοξοΐδου]