Για μία ακόμη χρονιά μαθητές και μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν Περιφερειακό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “ΚΛΙΚ, Προστάτευσέ το” υπό την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών Αναστασίας Σοφού, Δημήτριου Τασούδη και Βαρβάρας Τούρα. Πρόκειται για ένα δίκτυο σχολείων Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας που λειτουργεί από το 2014, στα οποία, ένας ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν σε μία ομάδα μαθητών την εκπαιδευτική πρόταση Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Δικτύου, η οποία αξιοποιεί την τέχνη της φωτογραφίας. Σκοπός της εκπαιδευτικής πρότασης είναι να στρέψει τη ματιά των μαθητών/τριών σε ό,τι είναι αναγκαίο να προστατευθεί στην πόλη ή την περιοχή τους, να τους ευαισθητοποιήσει και να τους παροτρύνει στην ανάληψη ενεργού δράσης. Παράλληλα, με τη χρήση τεχνικών ενεργητικής μάθησης παρέχονται κίνητρα για μάθηση, καλλιεργείται και αναπτύσσεται η κριτική σκέψη.
Ως επιστέγασμα των περιβαλλοντικών δράσεων του Δικτύου που έλαβαν χώρα όλη τη σχολική χρονιά 2023-2024 και της ενεργούς εμπλοκής των μαθητών/τριών πραγματοποιείται και φέτος μια υπέροχη έκθεση φωτογραφίας στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, το οποίο φιλοξενεί κάθε χρόνο την εκπαιδευτική δράση που διοργανώνεται από το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, συντονιστικό φορέα του Περιφερειακού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Κλικ, προστάτευσέ το!». Η έκθεση φωτογραφία θα είναι ανοικτή στο κοινό από 15 έως 31 Μαΐου 2024, με τη συμμετοχή 125 σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η ομάδα μαθητών/τριών του «Κλικ, προστάτευσέ το» του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, προβάλλοντας τη δική της αισθητική και καλλιτεχνική αντίληψη, συμμετέχει με επιτυχία στην έκθεση φωτογραφίας με θέμα: «Ό,τι αντέχει ακόμα στον χρόνο». Οι μαθητές/τριες μας με δημιουργική διάθεση και φαντασία, μεταφέροντας συναισθήματα, ιδέες και το δικό τους μήνυμα, αποτύπωσαν στον φωτογραφικό φακό όσα αντέχουν ακόμα στον χρόνο, όσα εξακολουθούν να έχουν “φωνή”, όσα μας μιλούν και μας απαντούν τι, πόσο και πώς αντέχουμε (ή δεν αντέχουμε). Ακολουθώντας τα φωτογραφικά αποτυπώματα των μαθητών/τριών το κοινό εμπλέκεται σε μια διαδικασία μιας πνευματικής αναζήτησης και διανοητικής περιπέτειας.