Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

Η Ομάδα Μουσειακής Αγωγής στα Ι.Α.Π.Ε. & Ε.Σ.Μ.Β.Ε.

0
0
0
s2sdefault

4η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ:

α) στο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ «ΜΙΚΡΑΣΙΑ» - ΑΙΘΟΥΣΑ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ» (ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ) Μητροπολίτου Καλλίδου 108 - Καλαμαριά, τηλ. 2310/419.552 και

β) στο ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ (Ι.Α.Π.Ε.)
(Ανδρέα Παπανδρέου 29Α, Αγ. Ιωάννης, Καλαμαριά, τηλ. 2310/432.091)

ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012

Η τέταρτη, κατά σειρά, δραστηριοποίηση του σχολείου μας ως προς τη μουσειακή αγωγή αφορούσε τους μαθητές της τρίτης γυμνασίου (τμήμα Γ2) και περιελάμβανε διττή παιδαγωγική επίσκεψη:
1. Στο Ιστορικό Αρχείο Προσφυγικού Ελληνισμού (Ι.Α.Π.Ε.) του Δήμου Καλαμαριάς
και
2. Στο Λαογραφικό Μουσείο «Μανόλης Ανδρόνικος» (Μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού) της Ένωσης Σμυρναίων-Μικρασιατών Βορείου Ελλάδος.

Σκοπός της συγκεκριμένης δραστηριότητας ήταν να αντιληφθούν και να αξιολογήσουν οι μαθητές το ρόλο και τη λειτουργία δύο διαφορετικών θεσμικών οργάνων: του ιστορικού αρχείου και ερευνητικού κέντρου από τη μια και του μουσείου από την άλλη.
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα που υλοποίησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της επίσκεψης συνδυάστηκε με τις διδακτικές ενότητες του μαθήματος της ιστορίας γ΄ γυμνασίου που πραγματεύονται τον ελληνισμό της Μικράς Ασίας και του Πόντου, τη Μικρασιατική Εκστρατεία, την Καταστροφή, τον ξεριζωμό και την προσφυγιά του Eλληνισμού της καθ’ ημάς Ανατολής.
Στο Ι.Α.Π.Ε. οι μαθητές παρακολούθησαν αρχικά ένα ιστορικό βίντεο με θέμα την Προποντίδα, στη συνέχεια είδαν από κοντά τους χώρους φύλαξης του αρχειακού υλικού και παρατήρησαν ανά ομάδες ένα μέρος του φωτογραφικού αρχείου. Η επίσκεψη έληξε με την παρακολούθηση ενός ντοκυμαντέρ που αφορούσε προφορικές μαρτυρίες σχετικά με τη Μικρασιατική Καταστροφή και την προσφυγιά από πρόσφυγες της πρώτης γενιάς. Η ιστορικός του Ι.Α.Π.Ε. Μαρία Καζαντζίδου συντόνισε όλο το πρόγραμμα της ενημέρωσης και της εκπαιδευτικής επίσκεψης των μαθητών μας, οι οποίοι καλούνταν κατά τη διάρκεια της περιήγησής τους να απαντήσουν σε ερωτηματολόγια που ετοίμασαν οι καθηγήτριες της μουσειακής αγωγής πάνω στα αντίστοιχα θέματα.

  • 28_3-2012_001
  • 28_3-2012_003
  • 28_3-2012_004
  • 28_3_2012_005

Ακολούθησε η ξενάγηση του τμήματος στο Μουσείο «Μανόλης Ανδρόνικος» της Ένωσης Σμυρναίων-Μικρασιατών Β.Ε., όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν παραδοσιακές αυθεντικές ενδυμασίες της Μικράς Ασίας, εργόχειρα και υφαντά, είδη οικιακής χρήσης, τίτλους συμβολαίων και κτηματικών περιουσιακών στοιχείων της οθωμανικής αυτοκρατορίας, ευαγγέλια καραμανλίδικης γραφής, όπως και τα στρατιωτικά μετάλλια του στρατηγού Περικλή Καλλιδόπουλου ή το κύπελλο του Βαλκανιονίκη Αριστοτέλη Σαχτούρη και άλλα. Η αυτενέργεια δεν έλειψε και εδώ, καθώς οι μαθητές κλήθηκαν να λύσουν, με βάση τα εκθέματα, ένα ιστορικό σταυρόλεξο που προετοίμασαν οι καθηγήτριές τους.

Συνοδοί καθηγητές ήταν οι υπεύθυνες καθηγήτριες της μουσειακής αγωγής, Α. Αρζόγλου και Ε. Τζημούλη.

[Το υλικό παραχωρήθηκε από την Αναστασία Αρζόγλου]

Στοιχεία επικοινωνίας

Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

Προέκταση Εγνατίας 118, Πυλαία Τ.Κ. 555 35

Τηλ: 2310 300 828

φαξ: 2310 300 630

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

 

   Copyright

ccΤο περιεχόμενο αυτού του δικτυακού τόπου χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά προέλευσης-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα.

- Τα πνευματικά δικαιώματα παντός περιεχομένου ανήκουν στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και στους ανθρώπους του, όπου αυτοί αναφέρονται κατά περίπτωση.
- Έγγραφη άδεια έχει δοθεί στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης από τους γονείς ή κηδεμόνες για τα αναρτημένα στοιχεία μαθητών και τις δημοσιεύσεις φωτογραφιών, ηχητικών αποσπασμάτων, βίντεο, εργασιών, καλλιτεχνικών έργων κ.ά. των μαθητών. Δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η αναδημοσίευση των παραπάνω από τρίτους.

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Δράσεις Μουσειακή αγωγή Η Ομάδα Μουσειακής Αγωγής στα Ι.Α.Π.Ε. & Ε.Σ.Μ.Β.Ε.